Het leek tijdens de Najaarsvergadering van de Bedrijvenkring Urk dankzij de aanwezigheid van warme oliebollen meer op een Eindejaarsborrel dan op een klassieke ledenvergadering. Ruim vijftig Urker ondernemers hadden zich in de Koningshof verzameld om op de hoogte te worden gesteld van de nieuwste ontwikkelingen. BKU-manager Rein Brands was helaas afwezig wegens ziekte, maar werd vakkundig vervangen door de inzet van BKU-voorzitter Hennie Molenaar-Kiefte, BKU-bestuurslid Hein Coenen en Emma Wakker van GBU-SPIKKER-KIEK. Tijdens de vergadering werd teruggeblikt op mooie momenten als de succesvolle Seafood Party, de eigen stand van Urk Maritime op Europort en de verkiezing van Onderneming en Middenstander van het Jaar. 

Ook keek Molenaar vooruit naar 2024 waarbij nadrukkelijk de vraag werd gesteld: ‘wat verwachten de BKU-leden van de BKU?’. Onder de leiding van Hein Coenen werd middels een interactieve presentatie de mening gevraagd van de aanwezige leden over de inzet van de BKU op belangrijke, strategische dossiers. Ook werd de nieuwe (online) uitstraling van de BKU gepresenteerd door SPIKKER  (www.bedrijvenkringurk.nl) en kwam onderwijsinstelling Firda aan het woord over het succes van de Urk Seafood Academy. De eerstvolgende ledenvergadering van de BKU staat voor komend voorjaar gepland, dan wordt ook de nieuwe Onderneming en Middenstander van het jaar bekend gemaakt.